ФІТНЕС ДЛЯ КОРПОРАЦІЙ. Думка експерта: Олександр Саковський

Олександр Саковський
Керівник корпоративного департаменту мережі фітнес-клубів SPORT LIFE


Розкажіть, як відбувається пошук корпоративних клієнтів – частіше компанії звертаються до вас або команда Sport Life власноруч займається пошуком корпоративних клієнтів?

Коли 2006 року мережа фітнес клубів Sport Life тільки починала свою комунікацію та співпрацю з корпоративними клієнтами, ми самостійно просували продукт на ринку корпоративних спортивних послуг через канали продажів.

На той час компанії в Україні майже не включали до своїх бонусних та компенсаційних пакетів фітнес та спорт як складову соціального оздоровлення працівників.

Але з часом, крок за кроком, за 13 років співпраці з корпоративними клієнтами, нам вдалося досягти рівня, коли багато компаній починають звертатися до нас самостійно. За цей час рівень соціальної корпоративної відповідальності значно зріс. І навіть у надскладні 2014-2015 роки ми констатували збільшення зацікавленості в корпоративних спортивних програмах. Динаміка надзвичайно позитивна. Тільки за останній рік ми зросли на 56% від показників минулого року.

Наразі Sport Life сформував та продовжує формувати позитивний тренд та моду на корпоративний фітнес.

Ми працюємо здебільшого на фідбеках наших партнерів, з якими співпрацюємо тривалий період часу, на рекомендаціях з HR-форумів і бізнес-івентів.

Але пошук нових корпоративних клієнтів через канали відділу продажів досі лишається великою часткою нашої ділової активності.

Компанії з яких сфер діяльності здебільшого цікавляться корпоративними абонементами. Чи є типові посади, яким у компаніях передбачені абонементи?

За 2019 рік статистика така: IT сектор – 30%, компанії, які працюють у сфері послуг – 25%, банківський сектор – 16%, страхові компанії – 6%, нафта, газ та енергетика – 8%, ритейлові компанії – 11%, медіа – 2%.

У більшості випадків компанії залучають до корпоративної програми широкий спектр співробітників – починаючи від топ-менеджменту, продовжуючи мідл-менеджментом і закінчуючи менеджером нижчої ланки. Зазвичай, програма розповсюджується на всю компанію, а не на окремих співробітників, проте може відрізнятися за категорією абонементів.

Також мають місце преміювання окремих підрозділів та співробітників за найбільш результативну роботу.

Ваші корпоративні клієнти сплачують своєму колективу клубні картки у повній вартості або частково?

Є декілька варіантів корпоративної співпраці:

  1. Компанії повністю, на 100%, покривають вартість корпоративної програми.
  2. Компанії частково покривають вартість корпоративної програми – частину оплачує компанія, частину співробітники.
  3. Компанії взагалі не готові фінансово покривати витрати на спорт та оздоровлення, проте готові додати Sport Life до корпоративної бонусної програми. В такому разі Sport Life також розробив спеціальні умови, де знижки не такі глибокі, як у перших двох варіантах, але все ж вони присутні.
  4. Також окремий сегмент – це страхові компанії, які включають абонементи до програм медичного оздоровлення працівників - DMS. У цьому випадку ми надзвичайно гнучкі і пропонуємо більш широкий спектр послуг, ніж для звичайних корпоративних клієнтів.
  5. Компанії з крос-маркетинговими активностями оформлюють певну кількість абонементів не для своїх співробітників, а для проведення акцій зі своїми клієнтами.
  6. Також ми проводимо багато спільних заходів з компаніями-партнерами. Наприклад, створено дуже динамічний захід, який називається ФІТНЕС ФЕСТИВАЛЬ, куди ми запрошуємо співробітників компаній і членів їхніх сімей на певний проміжок часу прийти до Sport Life і абсолютно безкоштовно скористатися великим переліком послуг, який надає мережа. Для цих людей також пропонуються спеціальні умови на оформлення річних абонементів.
  7. Варто додати, що останнім часом проривною є наша співпраця з профспілковими організаціями. Це говорить про те, що і державний сектор починає активно долучатися до співпраці зі Sport Life на предмет корпоративних програм.

Чи є у вас статистика щодо частоти відвідувань клубу в корпоративному сегменті? Яке співвідношення кількості придбаних на одну компанію абонементів і реальних відвідувань тренувань цими співробітниками?

Насправді, статистика досить різна залежно від показників, які ми беремо до уваги. Реально відвідують 50-90% співробітників корпоративних клієнтів. Проте це залежить від різних факторів. У нашому розумінні регулярне відвідування – це один/два рази на тиждень (приблизно 52-104 відвідування на рік). Якщо говорити про діапазон 52-104 відвідування на рік – таких клієнтів у нас приблизно 75%. Співробітники, які оформлюють абонемент за корпоративною програмою, зазвичай, є ще більш активними, тому що розуміють свою соціальну відповідальність перед компанією, яка просуває спорт і здоровий спосіб життя як частину соціальної складової політики компанії.

Чи стають клієнтами клубу сім’ї людей, абонементи яких оплачені компанією?

Так, ми залучаємо родини до корпоративної співпраці. Проте, у даному випадку, компанії не беруть фінансової участі в оформленні абонементів. Але спеціальні умови (знижки) зберігаються. Умови ідентичні, як для співробітників. Це дозволяє нам збільшити кількість людей у корпоративній групі та говорити не лише про корпоративну складову, а й про сімейні спортивні традиції.

Чи існує в рамках клубів Sport Life практика виїзних тренувань із тренерським складом для компаній-клієнтів?

Звичайно. Ми проводимо багато таких активностей.

У нашому арсеналі приблизно 20 занять з окремими темами, які ми проводимо для корпоративних клієнтів в офісах компаній, або в одному з клубів мережі Sport Life.

Зазвичай, це входить до будь-якої з корпоративних програм - лекції та семінари стосовно спорту, здорового харчування, марафонів, тимбілдингу або тренування, пов’язані з фізичною активністю. Наприклад, як правильно підтримувати стан свого фізичного здоров’я для офісних працівників – робимо зарядки, тренування, вправи для розвантаження хребта, спини, очей та інше. Такі заходи є невід’ємною частиною нашої діяльності.

Чи проводяться в Sport Life спортивні тимбілдинги для компаній та їх співробітників?

Ми проводимо такі тренування, і досить регулярно. Вище вже згадували про ФІТНЕС ФЕСТИВАЛЬ. Також ми проводимо ДНІ ВІДКРИТИХ ДВЕРЕЙ для корпоративних клієнтів та членів їхніх родин. Або, знову ж таки, повертаємось до пункту вище, де ми згадували про лекції, семінари, які проводимо на виїзді, або на території наших клубів.

Які міста є кількісними лідерами серед корпоративних клієнтів?

70% наших корпоративних партнерів – це місто Київ.

Проте найдинамічніше місто – Львів. Тут ми представлені чотирма клубами. Львів, на сьогодні, – це приблизно 20- 25% від наших корпоративних продажів, але його доля постійно зростає.

На жаль, дещо відстають такі великі міста як Дніпро та Одеса. Але ми працюємо над тим, щоб просувати корпоративні програми в цих містах.

Варто додати, що багато компаній мають представництва в різних містах і вони намагаються залучити співробітників як центрального офісу, так і регіональних представництв. Тому локації в межах однієї компанії можуть бути різні.

Які маркетингові інструменти використовуєте для залучення корпоративного сегмента?

Sport Life має спеціалізований інтернет-ресурс - https://sportlifecorp.com/. Там ми більш широко представляємо інформацію для корпоративних клієнтів та описуємо варіанти співпраці.

У нас активно працюють менеджери з продажу, які займаються просуванням продукту на корпоративному ринку.

Ми активно беремо участь у різних HR, маркетингових та бізнес заходах, де можемо себе представити та зарекомендувати.

Також просуваємо спортивні активності типу ФІТНЕС ФЕСТИВАЛІВ, крос-маркетингових акцій і намагаємося дуже тісно співпрацювати з кожним співробітником із корпоративної групи – пропонувати гостьові візити та спеціальні умови для членів сімей. Тим самим розширюючи корпоративний сегмент, покращуємо свою гнучкість та репутацію.

З 2020 року плануємо активне просування корпоративного продукту через інтернет. Працюємо над DIGITAL складовою та повністю оновлюємо наш сайт.

Хто із відомих і успішних компаній є найбільшими корпоративними клієнтами мережі клубів Sport Life?

До найбільших корпоративних клієнтів можемо віднести EPAM Systems, Райффайзен Банк Аваль, Soft Serve, Національний банк України, Фаворит Спорт, Global Logic, Intellias, Нафтогаз, ДТЕК, Укрексімбанк, Rehau, Vodafone, Fozzy Group та компанії великої четвірки (Deloitte, PricewaterhouseCoopers, Ernst & Young, KPMG). Це компанії, які регулярно співпрацюють з нами за корпоративною програмою.

Проте, ми хочемо відмітити, що велику кількість (на сьогоднішній день це близько 50% від усіх корпоративних продажів) займають компанії, які оформлюють в середньому від 10 до 30 абонементів на рік. Це невеликі стартапи, які вже на початку діяльності пропонують своїм співробітникам абонементи у Sport Life, таким чином заохочуючи їх до корпоративного тимбілдингу та соціальної складової оздоровлення. Таких компаній зараз дуже багато та їх кількість постійно зростає. А це говорить про деяке пожвавлення та позитивну динаміку малого бізнесу в Україні. 

© Усі права стосовно опублікованих матеріалів залишаються за редакцією.
Відповідальність за достовірність, добір та викладення фактів у статтях несуть автори. Передрук можливий за попереднім письмовим дозволом редакції та з посиланням на джерело.
Правову відповідальність за розміщення, зміст, достовірність та графічне відтворення рекламно-інформаційних матеріалів несе виробник, дистриб’ютор або інша структура, яка надала відповідні матеріали.